Öğrenim Amaçlı İkametgah
- İkamet İzni Başvuru Formu (yabancı ve/veya yasal temsilcisi tarafından imzalanmalıdır)
- Pasaport aslı ve fotokopisi (kimlik bilgileri ve fotoğrafın bulunduğu sayfa ile işlem gören sayfalar)
- Dört (4) adet fotoğraf
- Kalınacak sürede yeterli ve düzenli maddi imkâna sahip olunduğuna dair beyan (Başvuru Formunda beyan edilir.)
- Geçerli sağlık sigortası (Sigorta süresi, istenilen ikamet izni süresini kapsamalıdır. Aşağıdakilerden biri yeterli sayılır):
- Türkiye’de sağlık hizmetlerinden faydalanıldığına dair il sosyal güvenlik birimlerinden alınan e-imzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli belge
- Sosyal Güvenlik Kurumundan alınmış e-imzalı/imzalı ve kaşeli/mühürlü provizyon belgesi
- Sosyal Güvenlik Kurumuna genel sağlık sigortalısı olmak için yapılan başvuruya dair e-imzalı veya imzalı, kaşeli belge
- Özel sağlık sigortası
6. Yeni tarihli öğrenci belgesi (eimzalı/imzalı ve mühürlü/kaşeli belge)
Öncelikle; https://e-ikamet.goc.gov.tr/ adresinden ikamet izni başvurusu yapınız, başvuru yaptığınız tarih ve saatte yukarıdaki belgeleri tamamlayıp Mersin İl Göç İdaresi Müdürlüğü / İkamet birimine teslim ediniz.